FAQs - Guitarshop Apeldoorn

Klantenservice


Bekijk hieronder alle vragen en antwoorden. Uw vraag niet beantwoord? Neem contact op!

Vraag & Antwoord


Betalingsmogelijkheden

In onze webshop heeft u de mogelijkheid om op twee manieren te betalen. U kunt kiezen uit iDeal® en Paypal®. Komt u product afhalen? Dan kunt u er ook voor kiezen om in de winkel te betalen via contant, pin of creditcard. Hieronder meer informatie:

iDeal
Om gebruik te maken van iDEAL® hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL® betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

PayPal
Met PayPal® kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van PayPal®. Uw aankopen zijn in een paar seconden betaald. Kies voor Paypal® bij het betalingswijze.

Komt u uw product afhalen?
Contant
In onze winkel heeft u uiteraard de mogelijkheid om contant te betalen.

Pin, Maestro en creditcard
Naast de mogelijkheid om de producten contant in onze winkel af te rekenen is het tevens mogelijk om bij ons uw producten per PIN of creditcard af te rekenen.

Uw bestelling volgen

Wanneer u bij guitarshop-apeldoorn een bestelling heeft geplaatst, kunt u via uw account uw bestelling volgen. Ga hiervoor naar: Mijn account ->Bekijk bestelling -> Klik op uw bestellingsnummer of klik op bekijk.

Hierin staat de status van uw bestelling. Ook komen de opmerkingen die geplaatst zijn door guitarshop-apeldoorn hier terecht.

De volgende statussen hebben de volgende betekenis:

Status: In verwerking -> Dit betekend dat de betaling nog niet is ontvangen en wacht tot het is voltooid.
Status: Voltooid -> Dit betekend dat betaling succesvol is verricht en uw bestelling klaar is voor opsturen.

Track and trace
Wanneer er een track and trace code beschikbaar is voor uw bestelling, ontvangt u deze per email. Via deze track and trace code kunt u uw bestelling volgen.

Verzending en bezorging

Al onze bestellingen worden per PostNL verstuurd. Wij versturen onze bestellingen om 16:00 uur. Voor 16:00 uur besteld, is dan volgende dag in huis (geldt alleen tijdens kantooruren, weekend niet meegeteld.)

Wanneer uw bestelling is verstuurd, krijgt u via ons een track and trace code in uw email. Via deze code kunt u uw bestelling volgen.

Openingstijden:
Maandag: Gesloten.
Dinsdag: 09:00 tot 18:00
Woensdag:  09:00 tot 18:00
Donderdag:  09:00 tot 18:00
Vrijdag:  09:00 tot 18:00
Zaterdag:  10:00 tot 16:00
Zondag: Gesloten

Garantie en retouren

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u uw product wilt retourneren. Graag verzoeken wij even rustig onderstaande informatie door te lezen om vertraging te voorkomen. Wanneer u er nog steeds niet uit komt, kunt u gerust contact met ons opnemen.

Wij verzoeken om via het onderstaande knop ons retour formulier te downloaden en in te vullen. Deze kunt u op uw computer invullen en vervolgens uitprinten. Bij het retourneren dient u de (kopie)factuur van het desbetreffende artikel bij het pakket in te sluiten. Zonder factuur kunnen wij géén retouren in behandeling nemen.
(Adobe reader vereist om het .pdf bestand te kunnen openen, deze kunt u gratis downloaden op het website van Adobe). 

Klik hier voor het retourformulier.

Algemeen:

Uitgesloten van retour:

  • Kabels die op maat gesneden zijn.

Uitgesloten van garantie:

De producten uit onderstaande lijst zijn voorbeelden van verbruiksmaterialen en op deze producten geldt alleen garantie op fabrieksfouten.

  • Snaren
  • Batterijen/accu’s
  • Plectra
  • CD’s/DVD’s
  • Vloeistoffen
  • Akoestisch schuim

Uiteraard is het uw verantwoordelijkheid om goed voor het product te zorgen. Dit houdt in dat u het product goed dient te onderhouden. Bijvoorbeeld: een gitaar lang blootstellen aan zonlicht kan product schade toebrengen. Houd daar rekening mee.

Ook uitgesloten van garantie zijn:

  • Producten die schade hebben als gevolg van ondeugdelijk gebruik.
  • Producten die schade hebben als gevolg van slechte verpakking tijdens transport naar guitarshop-apeldoorn.nl
  • Producten met vocht- of waterschade.

Voor het retour sturen van producten zijn de volgende voorwaarden van kracht:

  • Wij raden u aan om een gedegen omverpakking te gebruiken die om de originele verpakking van het product heen zit, indien redelijkerwijze mogelijk. We willen u ook adviseren om geen stickers en/of andere biljetten op de originele verpakking te plakken en/of te schrijven op de originele verpakking.
  • Wanneer u het product terugstuurt, omdat het niet het juiste product is, moet het product in onberispelijke staat zijn. Dit houdt in dat de volgende kenmerken niet mogen voorkomen; Verscheurde of ontbrekende foliën, beschadigde dozen (plak geen stickers en schrijf niets op de verpakking!), viezigheid of krassen op het product, ontbrekend piepschuim in de verpakking of deuken in de originele verpakking leiden tot een waardevermindering van het product, die guitarshop-apeldoorn.nl in rekening zal moeten brengen.
  • We raden u aan om bij de retourzending een volledig ingevuld retourformulier te voegen. Denkt u eraan om zo duidelijk mogelijk alles in te vullen.
  • Terug sturen van een product is op eigen kosten.

Guitarshop-apeldoorn.nl heeft naast de garantietermijn van de leverancier ook nog een eigen reparatie-afdeling voor kleine defecten en producten die buiten de garantietermijn vallen. Voor meer informatie neem contact met ons op!

De 60 dagen zichttermijn:

Voor elk product dat bij guitarshop-apeldoorn.nl besteld is, geldt een zichttermijn van 60 dagen. Deze periode gaat in wanneer u, de klant, het product in bezit heeft. Na het verstrijken van de 60 dagen is de koopovereenkomst een feit.

Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking, indien redelijkerwijze mogelijk. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.

Indien u het product wenst te retourneren, zal de levering moeten voldoen, conform de door guitarshop-apeldoorn.nl verstrekte instructies. Kijk hiervoor onder de kop “Retour voorwaarden/staat van het product”.

Voor elk product dat bij guitarshop-apeldoorn.nl is besteld, geldt een zichttermijn van 60 dagen en een DOA periode van 30 dagen. Deze periodes gaat in wanneer u, de klant, het product in bezit heeft. Na het verstrijken van de 60 dagen is de koopovereenkomst een feit. Het verschil tussen de 30 dagen DOA periode en de 60 dagen zichttermijn is, dat wanneer het product binnen 30 dagen na ontvangst kapot gaat, u direct aanspraak kunt maken op een nieuw product. Wanneer het product buiten deze 30 dagen valt, gaat de garantietermijn in.

Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking, indien redelijkerwijze mogelijk. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.

Garantie:

Wanneer uw aangekochte product defect raakt, is het prettig om te weten op welke garantietermijn u recht heeft. Bij gebruiksgoederen kan geen aanspraak gemaakt worden op garantie indien het defect door veelvoudig gebruik komt. Fabricagefouten vallen uiteraard wel onder garantie. Alle aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten aangaande garantie en conformiteit.

De wettelijke bepaling stelt dat guitarshop-apeldoorn.nl per 01-04-2013 op al haar producten 3 jaar garantie, met uitzondering van de producten die onder de kop “uitgesloten van Retour en Garantie” geeft. De 3 jaar garantie houdt in dat de opgegeven termijn van de leverancier als eerste ingaat en guitarshop-apeldoorn.nl het overige deel aanvult en voor haar rekening neemt tot de 3 jaar verstreken is.

Mocht het voorkomen dat uw product binnen de garantietermijn kapot gaat, dan dient u rekening te houden met de volgende punten:

  • Wij raden u aan om een gedegen omverpakking te gebruiken die om de originele verpakking van het product heen zit, indien redelijkerwijze mogelijk. We willen u ook adviseren om geen stickers en/of andere biljetten op de originele verpakking te plakken en/of te schrijven op de originele verpakking.
  • Voor alle reparatiezendingen binnen de garantietermijn waarbij geen defect geconstateerd wordt, wordt € 50,- incl. btw aan onderzoekskosten berekend, excl. verzendkosten.
  • U dient bij de retourzending een ingevuld retourformulier te voegen met de omschrijving van het defect en daarbij uw naam en adres gegevens.

Indien u het product wenst te retourneren, zal de levering moeten voldoen, conform de door guitarshop-apeldoorn.nl verstrekte instructies. Kijk hiervoor onder de kop “Retour voorwaarden/staat van het product”.

Overige retour:

Komt de levering niet overeen met wat u besteld heeft, dan kunt u deze producten uiteraard terugsturen. Wij zullen na ontvangst het juiste product zo spoedig mogelijk naar u opsturen.

Indien u het product wenst te retourneren, zal de levering moeten voldoen, conform de door guitarshop-apeldoorn.nl verstrekte instructies. Kijk hiervoor onder de kop “Retour voorwaarden/staat van het product”.

Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn, kunt u de bestelling weigeren.

Prijzen en verzendkosten

Alle prijzen zijn inclusief BTW (21%). De prijzen kunnen afwijkend zijn van de originele prijs in de winkel.

Suggesties en klachten

Suggesties

Heeft u een suggestie of een idee waarmee wij Guitarshop-Apeldoorn mee kunnen verbeteren? Dan horen wij het graag! Wij staan open voor al uw suggesties en ideeën. Graag verwijzen wij u door naar onze contact pagina.

Klachten

Heeft u een klacht of bent u niet tevreden over een product of over Guitarshop-Apeldoorn? Graag horen wij dat graag! Wij willen ons graag verbeteren en onze kwaliteit verhogen. Graag verwijzen wij u door naar onze contact pagina.

Veel gestelde vragen (FAQ)


Hoelang duurt een gemiddelde zending?

Voor 16:00 uur besteld, is volgende dag in huis mits wij geopend zijn. Op de contact pagina vindt u onze openingstijden.

Mijn bestelling staat in backorder, wat houdt dat in?

Het door uw bestelde artikel is momenteel niet voorradig en is bij de leverancier besteld.

Hoeveel verzendkosten betaal ik per bestelling?

Binnen Nederland berekenen wij geen verzendkosten boven 50 euro!

Is uw vraag niet beantwoord?